OBS Just nu 3-7 dagars Leveranstid. Vi arbetar med att så snabbt som möjligt leverera din order.

Frakt/leveransvillkor
Samtliga leveranser sker med Schenker.

Din beställning skickas normalt från oss inom 1-5 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. Om du inte mottagit varan inom utlovad leveranstid, har du givetvis rätt att avstå, alternativt ändra din beställning. Vid Jul och högtider kan det vara någon dag längre leveranstid.

Fraktkostnader

Paket till ombud max 18 kg hela Sverige (Schenker)
Upp till 1 kg = 59 kr
Upp till 3 kg = 79 kr
Upp till 5 kg = 89 kr
Upp till 10 kg = 99 kr
Upp till 18 kg = 129 kr
Upp till 25 kg = 220 kr
Över 25 kg = 360-450 kr

Hempaket eller till Företag utan kvittens (Schenker)
Upp till 1 kg = 89 kr
Upp till 3 kg = 99 kr
Upp till 5 kg = 109 kr
Upp till 10 kg = 129kr
Upp till 18 kg = 139 kr
Upp till 25 kg = 220 kr
Över 25 kg = 360-550 kr
Pall = 650 kr (Tillkommer)  

Hempaket eller till Företag med kvittens (Schenker)
Upp till 1 kg = 115kr
Upp till 3 kg = 125 kr
Upp till 5 kg = 129 kr
Upp till 10 kg = 135 kr
Upp till 18 kg = 169 kr
Upp till 25 kg = 220 kr
Över 25 kg = 360-550 kr
Pall = 650 kr (Tillkommer)  

Schenker Norden (Schenker)
Upp till 0,5 kg = 99 kr
Upp till 1 kg = 145 kr
Upp till 3 kg = 195 kr
Upp till 5 kg = 395 kr
Upp till 10 kg = 695 kr
Skrymmande = 695 kr 

Du ser din aktuella fraktkostnad efter val i kassan. Skrymmande paket kan ge en annan fraktkostnad.

Information om de olika Fraktalternativen

Schenker ombud
Leverans sker till ditt närmsta ombud och du får en avisering när du kan hämta ditt paket. OBS Max vikt 18 kg.

Hempaket/Företag dagtid mellan kl 08:00 till kl 16:00 utan kvittens (Schenker)
Levereras till din/er dörr och ställs av även om du/ni inte är hemma. Leverans sker under dagtid (08.00-16.00) vardagar. Du godkänner med detta fraktalternativ att du inte kvitterar leveransen. Kvittens anses ha lämnats när chauffören lämnat paketet. du erhåller heller ingen avisering om när den kommer.

Det är viktigt att du/ni anger all information så som antal trappor och eventuell portkod i meddelandefältet när du slutför din beställning, här kan du även lämna en komentar om vart du vill ha din leverans om du inte är hemma. Tex "i garaget" eller "lämna paketet i uterummet".

Viktigt är också att ditt namn finns uppsatt direkt innanför porten om du har trappuppgång. Tänk på att beställningar över 65 kg vanligtvis levereras på halvpall. Om du bor i lägenhet eller om det ej finns möjlighet att lossa denna utanför din dörr kommer Schenker att ställa av den på närmsta lämpliga plats. Om du då väljer med kvittens har du möjlighet att själv välja när dina varor ska levereras.

Du/ni kan få leverans även om du har porttelefon, men måste vid beställning lämna anvisningar i medelandefältet så att vi kommer in i trappuppgången. Om vi av någon anledning inte kommer in i porten eller felaktigt angiven adress har lämnats går paketet i retur, vilket medför en extra avgift om 150 kronor.

Det går med detta fraktalternativ inte att bli uppringd före leverans. Du kan tyvärr inte beställa varor till en postbox. Går paketet i retur på grund av att du inte angivit portkod, har angivit fel portkod, har porttelefon utan att vi kommit i kontakt med dig eller begärt leverans till en postbox debiteras 150 kr i avgift.

Hempaket/Företag med kvittens dagtid (Schenker)
Schenker kontaktar dig/er och kommer överens om en dag och tid som passar dig/er för
leverans av din beställning.

Schenker Norden (Schenker)
Leverans via Schenker och Schenker DB Parcel, vilket innebär att paket lämnas hemma hos kund. Du blir kontaktad av Schenker före leverans för att ev. komma överens om var paketet kan lämnas. Detta vid tillfälle då kund inte ärhemma för att kunna ta emot försändelsen.

Ullareds Lantmän står för transportrisken dvs skador som kan uppstå under transporten till kund. Synlig skada ska alltid påtalas till chaufför/ombud på plats och noteras av denna, om det är möjligt med valt leveranssätt. Om produkten är skadad vid leveranstillfället ska detta anmälas omgående till Ullareds Lantmäns kundservice 0346-30020. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar.

 

Priser i: